یزدفردا: هرچند آموزش و پرورش استان یزد در سال‌های گذشته با کمبودهایی در حوزه‌های معلم و کلاس‌های درس در آغاز سال تحصیلی مواجه بود ولی با تدابیر اندیشیده شده برای امسال و با جذب معلم‌های جدید و افتتاح مدارس تا حدی این کمبودها مرتفع شده است.

به گزارش یزدفردا: «محمدکاظم رحیمی نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن اشاره به اینکه طی سال گذشته استان یزد با کمبود نیروی انسانی مواجه بود، گفت: خوشبختانه این مشکل در سال جاری با توجه به استخدام‌هایی که طی چند مرحله انجام شده، رفع شده و در مقطع ابتدایی هیچگونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی نداریم.

وی با اشاره به کسری جزئی نیروی انسانی در مقطع متوسطه گفت: این کسری و کمبود از طریق ساعت‌های حق التدریس نیروهای شاغل رسمی تامین خواهد شد و در این مقطع نیز مشکلی نخواهیم داشت.

رحیمی نژاد در خصوص استفاده از ظرفیت معلمان بازنشسته اظهار کرد: هرچند در سطح استان کمبود خاصی در تعداد نیروی انسانی مقطع آموزش ابتدایی دیده نمی‌شود اما در صورت نیاز از معلمان بازنشسته به صورت حق‌التدریسی در برخی رشته‌های فنی حرفه‌ای و متوسطه استفاده می‌شود.

وی افزود: از بین نیروهای تازه جذب شده تعداد ۲۵۷ نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۹۴۶ نفر نیز از طریق آزمون‌های استخدامی وارد آموزش و پرورش شده‌اند.

رحیمی نژاد با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۲۷ کلاس درس دولتی و دو هزار و ۶۳ کلاس درس غیردولتی در استان وجود دارد، گفت: در سال جاری ۱۶۳ هزار و ۱۲۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و همچنین ۱۱۳ هزار و ۸۰ دانش آموز در مقطع متوسطه و در کل ۲۷۷ هزار و ۶۵۷ دانش آموز در سطح استان مشغول به تحصیل می‌شوند.

«محسن کاظمی» مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از افتتاح ۲۰ مدرسه در سطح استان همزمان با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این مدارس در مجموع دارای ۱۴۵ کلاس درس هستند.

وی در پایان ضمن بیان اینکه با افتتاح این مدارس ۳۵ هزار متر مربع به سرانه آموزش و پرورش استان اضافه خواهد شد، اظهار کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های یزد، مروست، زارچ، تفت، بهاباد، بافق، ابرکوه و اردکان به بهره برداری خواهند رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا